26 nov. 2015

Trolling idag

Jag hängde på Peter W. och Morgan på en heldags tur från Hammarö och siktet var inställt på LAX.

Vi hade vobblerna i redan vid 7.30 och letade betesfisk o måsdyk. Det var ganska många båtar ute idag men fisket var segt trots fin vind och bra vattentemp ( 8 ).

Till slut kom ett tungt hugg och jag kunde drilla in en fet gädda på lång lina !!!!!!

Sedan var det lugnt länge tills det gungade bra på en djuprigg och jag skrek till PW att ta hugget och det körde på bra. PW tog fisken ganska hårt men jag kunde håva en fet lax på 80 cm, fin fisk.

Vi vände tillbaka och det högg igen på ytan och det var Morgans tur att drilla denna öring som var 2 cm för kort ( 58 cm ). Vi vände igen över punkten och hade 2 kontakter till men de var så försiktiga i hugget. Nu hade vinden ökat och det började gunga rätt bra men vi körde ända in i "dödens timme"

Men kanske hade fullmånen inverkan vad vet jag.....( ingenting )

En trevlig dag på sjön var det o det är alltid bättre än en dag på jobbet..