24 maj 2017

After work fiske

Jag skulle flytta båten till ett annat förråd jag skulle få låna o vädret var fint så det blev en tur ut på Vänern. Det blåste en del i början men det mojnade till bleke o strålande solsken. Jag åkte inte långt ut o la ut mina spön och det började med 2 gäddor som ville vara med i matchen o fick simma tillbaka. 3:e hugget kom o jag trodde på gädda igen å tog den hårt. Efter ett par regäla gung så började jag grunna på annat o när den kom närmare båten såg ja en bred blank sida o snabbt släppte jag på bromsen. Den kom ändå snällt in å jag kunde håva direkt o jubla över denna 78 cm o 5,5 kg tunga lax som högg på en j-pod 737.
Nöjd med detta så åkte jag till Nicke o jiggade abborre i det juvliga vädret o det nappade mycket bra. Vattnet höll 11,5 grader me sydvind.