4 mars 2018

Frua kan hon.....

Vi tog en tur till skutberget och hade en pimpel var med för att prova en liten stund. Redan i andra hålet drog carra på en fet norsabborre, kanon kul start.
Vi gick vidare på nygamla hål för vi hade inget borr med men det var redigt borrat där. Efter en stund så hade jag jätte hugget trodde ja...  det var botten napp och jag drog av linan, tyvärr var nu en gammal favorit borta. Eftersom jag inte hade med mer så gick jag ut till ett gäng som fiskade där och träffade Ölmebo som snällt gav bort en trasig biltema balansare.  Nu kunde jag fiska vidare och strax senare fick jag hugg och en hyfsad borre kom upp. Carina fick ytligare en fin borre över halvkilot så det var bara att lyfta på mössan för uppvisningen. Vi tog en några bullens pilsnerkorv med varm choklad och var mycket nöjda med 2 timmars fiske.