25 mars 2018

Vilket drömhål....

Åkte med klubb kompisen Stefan till östra Värmland och det hade utlovats kanonväder. Vi började i det mindre tjärnet och jag borrade upp ett hål på bortre sidan och det visade sig vara rätt. Jag fick första rödingen direkt på en blinkpirk med moggekrok, jag tog det lugnt o fotade innan jag släppte ner igen . Det högg igen nästan omgående en ny röding i samma fina storlek och Stefan fattade inget... Då bytte jag till en mormyska som jag trodde på i tungsten, det var ju c:a 5 meter djupt. Det small nästan omgående och jag kunde bara njuta o skratta åt det fantastiska fesket o så höll det på. Jag drog även en öring på slutet o det var kul, Stefan kom och lånade hålet o fick en röding där på en balansare. Det var även 2 fiskare till på isen å de hade det trögt så jag satt tydligen hel rätt, vi gick sedan å grillade korv och bestämde att prova det större tjärnet.  Det var en svettig promenad dit i djup snö men det gick bra och vi satte oss nära bryggan. Vi fick några borrar först innan jag fick en öring på mormyskan o det var nu gött att sitta i solskenet. Vi provade ett ställe till nära vägen och jag fick en öring till och efter återsättningen small det igen o denna var stark. Upp kom en gammal fin röding som hade fina färger. Nu fick Stefan låna min pimpel med myskan på och första nappet tog han för hårt så den släppte men strax efter fick han en ny öring som satt bra. Mycket nöjda med dagen så avslutade vi fisket och det var det bästa fisket jag har haft på isen och huvuddelen på mormyskan.